o Πασόκος και το καταραμένο φίδι…


Πριν από λίγες μέρες κάποιος αναγνώστης του Blog με είπε Πασόκι. Δεν ξέρω πραγματικά πως το εννοούσε, εάν αυτό ήταν κάτι κακό ή όχι. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι είναι κακό να είσαι Πασόκι, όπως το να είσαι Κουμμούνι, ή Δεξιός ή όλα αυτά που λέγονται κατά καιρούς. Άλλωστε σε αυτή την χώρα το τι είναι ο καθένας είναι κάτι πολύ σχετικό και έχει άμεση σχέση με τα βιώματα του.

Για παράδειγμα ο παππούς μου ψήφιζε όχι επειδή ασχολείτο με τα κόμματα και τις ιδεολογίες, αλλά σύμφωνα με τους εκπροσώπους των κομμάτων που ήταν στην περιοχή του και φυσικά (στην εποχή του ήταν εύκολο) τους ήξερε. Οπότε μάλλον θα έλεγα ότι ψήφιζε Δεξιά. Όταν όμως τα αδέλφια της γιαγιάς μου ανέβηκαν στα βουνά σαν αντάρτες, οι δεξιοί περνούσαν συχνά από το σπίτι του παππού μου για τον δείρουν νομίζοντας ότι ήξερε που ήταν οι κουνιάδοι του. Από την άλλη είχε τυχαία συναντήσει στο βουνό (βοσκός ήταν) με τον Πέρδικα, Καπετάνιο του αντάρτικου στην Πελοπόννησο. Το ξύλο ήταν το ίδιο από όποιο χέρι και εάν ερχόταν. Ξαφνικά έμοιαζε να κινδύνευε όσο και στην Αλβανία. Ο παππούς μου δεν ξαναψήφισε ποτέ…

Ο πατέρας μου από την άλλη, έγινε κομμουνιστής, μια και σε μια από τις συχνές επισκέψεις των Μάηδων στον πατέρα του, ο γείτονας (μεσοτοιχία ήταν) πέταξε τον έφηβο τότε πατέρα μου στο χώμα, τον πάτησε στον σβέρκο και κόλλησε το όπλο στο κεφάλι του για να του πει που ήταν οι θείοι του. Πολύ αργότερα έφυγε μετανάστης στην Αμερική και όταν γύρισε μετά από χρόνια ψήφιζε Παπανδρέου, τώρα… είναι σε σύγχυση και το μόνο που ξέρει σίγουρα, είναι ότι κανείς δεν έκανε την διαφορά για εκείνον και για την χώρα.
Η μάνα μου μια από τα ίδια, το μόνο που θυμάται είναι τα κομμένα κεφάλια των ανταρτών, παλουκωμένα σε πασσάλους και τους μάηδες να κάνουν σκοποβολή πάνω τους στην κεντρική πλατεία.
Από την άλλη μεριά θεία μου πάντα ψήφιζε δεξιά, μια και οι αντάρτες είχαν αφανίσει το χωριό τους και έδειχναν ειδικά μια προτίμηση στις γυναίκες. Δεν ξέρω περισσότερα για αυτό το θέμα μια και είναι θέμα για το οποίο δεν γίνεται λόγος αφήνοντας στο σκοτάδι το τι ακριβώς μπορεί να έγινε… Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…
Ο ξάδελφος μου ήταν πάντα ο γιος του δεξιού, παρόλο που αυτός ήταν οργανωμένος στο ΠΑΣΟΚ. Στην κηδεία του πατέρα του δεν πήγε κανένας από το ΠΑΣΟΚ, οπότε έγραψε το ΠΑΣΟΚ στα παλιά του τα παπούτσια μαζί με τις ιδεολογίες.
Ο Γρηγόρης Φαράκος ήταν από τους πιο μεγάλους κομμουνιστές που έχω γνωρίσει αλλά ήταν και από τους πιο δημοκράτες που έχω γνωρίσει. Υπήρξε γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, και το ΚΚΕ δεν πήγε ούτε στην κηδεία του…

Οπότε έχω καταλήξει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια ότι όποιος είναι ένα κόμμα είναι πολύ απλά γιατί τα βιώματα του είναι τέτοια που δεν του επιτρέπουν συνήθως να είναι κάτι άλλο. Δεν ξέρω εάν ήταν σαν μομφή το να με λες πασόκι, (δεν είμαι, αλλά δεν έχει καμία σημασία αυτό) αλλά πραγματικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου. Το πολιτικό σύστημα έχει πεθάνει εδώ και χρόνια και το ψοφίμι έχει αρχίσει και μυρίζει. Κάποιοι το καταλαβαίνουν και κάποιοι όχι.
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου τι πιστεύει ο καθένας για μένα. Απλά είμαι αυτός που είμαι, σε όποιον δεν αρέσει ας πάρει το κουδουνάκι του και σε άλλη μαντροπαραλία…
Την ταμπέλα του Πασόκου, αλλά και οποιαδήποτε άλλη ταμπέλα την απορρίπτω μαζί με αυτούς που τις βάζουν.
Καλή συνέχεια.

1 Response so far »

  1. 1

    Κι όμως είναι κακό…
    Είναι.
    Γιατί:
    Πασόκι, κουμμούνι και χουντίνι = ο πορρωμένος, ο άρρωστος (με το όποιο κόμμα, ιδεολογία κλπ.), ο φανατικός, αυτός που δεν μπορεί να δει καθαρά γιατί έχει παρωπίδες
    Και όπως είναι γνωστό, ο φανατισμός (οποιουδήποτε είδους…) μόνο κακά φέρνει…
    Δε μου «φαίνεσαι» όμως από δαύτους…


Comment RSS

Σχολιάστε

All you need is love

love love love

Shush your Mouth's Blog

This is my truth, now show me yours

Stefanos Skarmintzos

Ψήγματα Ιστοριας Bits of History

jgalanis

Just another WordPress.com site

HELLYWOOD

by MiltosTr

White Shadows

Antithesis

tolmima

"Οι καιροί ου μενετοί" Θουκυδίδης

Oxtapus *blueAction

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ,ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ

Sotiris Lochaitis's Blog

κρίνω μόνο αυτούς που μου δίνουν το δικαίωμα

