Ο Άσιμος Lykos και τα ψευδώνυμα των ανωνύμων…


Πριν από 150 χρόνια περίπου, μια και το έχω μελετήσει το δέντρο των λύκων εις βάθος… το επώνυμο μου, αυτό που χρησιμοποιώ στις συναλλαγές μου με το καθεστώς ήταν απλά ένα ψευδώνυμο… Είναι ένα χαρακτηριστικό άλλωστε στα παλιότερα χρόνια, η ταυτοποίηση ενός ανθρώπου με το ψευδώνυμο του και ούχι με το όνομα του… Έτσι κανείς δεν ξέρει πια τον Βαρδή, αλλά όλοι τον Βαρδινογιάννη…Κανείς δεν ξέρει τον Νικόλαο Ασημόπουλο, αλλά όλοι ξέρουν τον Νικόλα Άσιμο και όπως έλεγε «Ονομάζομαι Νικόλας Άσιμος.Ουχί Νίκος ουδέ Νικόλαος.Νικόλας και το Άσιμος με γιώτα. Ουχί Ασίμος-ουδεμία σχέση έχω με τον Ισαάκ Ασίμωφ. Τώρα θα μου πεις γιατί το Άσιμος με γιώτα. Γιατί όταν λέμε «ο τάδε είναι άσημος τραγουδιστής…« η λέξη «άσημος« παίζει το ρόλο επιθετικού προσδιορισμού στη λέξη «τραγουδιστής« και γράφεται με ήτα. Ενώ το Άσιμος είναι όνομα ή καλύτερα επώνυμο και ουχί ο επιθετικός προσδιορισμός του εαυτού μου»   

Το όνομα δεν χαρακτηρίζει τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος προσδιορίζει το όνομα… Έτσι κανείς δεν θυμάται πια ο όνομα μου, αλλά όλοι με γνωρίζουν με το ψευδώνυμο του προπάππου μου. Μερικοί μάλιστα εδώ που ζω, δεν με γνωρίζουν ούτε από το ψευδώνυμο του προπάππου μου, αλλά με το ψευδώνυμο που μου κόλλησαν πριν από χρόνια… Έτσι εάν πει κάποιος το όνομα μου, κανείς δεν ξέρει ποιος είμαι, εάν πει όμως το ψευδώνυμο… του ψευδωνύμου όλοι γνωρίζουν. Έτσι διαδικτυακά, έχω επιλέξει δύο ψευδώνυμα, το ένα για να κυκλοφορώ μέσα σε forum και ένα για το μπλογκ. Ανεξάρτητα όμως με πόσα ονόματα με ξεχωρίζει ο καθένας εγώ δεν είμαι πολλοί, είμαι ένας και μοναδικός με πολλά ψευδώνυμα που χαρακτηρίζουν στιγμές ίσως της ζωής μου, αλλά κανένα από αυτά το σύνολο του εαυτού μου. Εγώ δεν προσδιορίζω τον εαυτό μου μέσα από τα ψευδώνυμα, απλά δίνω την δυνατότητα να αναγνωρίζουν οι άλλοι  το σύνολο των ενεργειών μου σύμφωνα με την υπογραφή μου. Και νομίζω ότι είναι δικαίωμα μου να δίνω την δυνατότητα να αναγνωρίζομαι από όποιους θέλω και όταν θέλω. Ακόμα και η οπτική μου απεικόνιση στις συναντήσεις μου με άλλους δεν είναι κριτήριο για το ποιος είμαι. Έτσι όταν ρωτάς μια ομάδα ανθρώπων το ποιος είμαι, κάποιος θα σου πει ένας ψηλός και άσχημος, άλλος θα πει, ένας μέτριος στο ύψος αλλά πολύ όμορφος, άλλος θα σου πει ότι είμαι ένας χαβαλετζής, ένας συναισθηματικός, ένας περίεργος, αλλά όλα αυτά είναι προσδιορισμοί του εγώ μου μέσα από τα δικά τους φίλτρα. Έχω όμως το δικαίωμα και εγώ ξέρω καλύτερα να προσδιορίζω το ποιος είμαι μέσα από τα δικά μου φίλτρα. Έτσι εάν θέλω να χαρακτηρίζω τον εαυτό μου μέσα από ένα ψευδώνυμο που μου δίνω, θα το κάνω, όπως μου δίνουν και οι άλλοι ψευδώνυμα που κατά την γνώμη τους με χαρακτηρίζουν. Κανείς όμως δεν μπορεί να μου επιβάλει να αυτοχαρακτηρίζομαι  με βάση ένα ψευδώνυμο που θέλουν κάποιοι τρίτοι…

Χθες μου έλεγε μια ιστορία μια φίλη, για κάποιον που ήρθε από την Πόλη. Όταν τον ρώτησαν τι σημαίνει το όνομα του για να του δώσουν ένα Ελληνικό ψευδώνυμο, αυτός απάντησε κάρβουνο, οπότε έγινε το όνομα του Καρβουναρίδης. Όταν ήρθε άλλος συγγενείς του, τον ρώτησαν τι σημαίνει το όνομα του για να του δώσουν με την σειρά του ένα ψευδώνυμο. Αυτός απάντησε άνθρακας, οπότε έγινε Ανθρακόπουλος. Ο διαφορετικός ονοματικός προσδιορισμός των δύο αυτών ανθρώπων δεν άλλαξε όμως το τι είναι ο καθένας και δεν άλλαξε την μεταξύ τους σχέση, γιατί αυτοπροσδιοριζαν την μεταξύ τους σχέση, όχι με αυτό που φώναζαν, αλλά με αυτό που ήταν… Ετσι και εγώ δεν προσδιορίζω το ποιος είμαι από ένα όνομα αλλά από αυτό που είμαι. Τώρα εάν κάθε ανόητος θεωρεί ότι υπάρχει καμιά διαφορά για μένα να πω, ότι ο Χ δημοσιογράφος είναι καθοδηγούμενος, από το να πω αυτός με τα ψαρά μαλλιά και τα γυαλιά που βγαίνει σε μεγάλο κανάλι είναι καθοδηγούμενος, είναι γελασμένος. Έτσι αφού η αναφορά του ονόματος του καθοδηγούμενου δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι καθοδηγούμενος, δεν αλλάζει και ότι το είπε ο Lykos σε σχέση με ένα άλλο από τα ψευδώνυμα που έχω. Σας μπέρδεψα?

Σχολιάστε

All you need is love

love love love

Shush your Mouth's Blog

This is my truth, now show me yours

Stefanos Skarmintzos

Ψήγματα Ιστοριας Bits of History

jgalanis

Just another WordPress.com site

HELLYWOOD

by MiltosTr

White Shadows

Antithesis

tolmima

"Οι καιροί ου μενετοί" Θουκυδίδης

Oxtapus *blueAction

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ,ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ

Sotiris Lochaitis's Blog

κρίνω μόνο αυτούς που μου δίνουν το δικαίωμα

