Archive for 16 Φεβρουαρίου, 2008

Περι Έρωτος… Ερωτόκριτος




Διαβάζοντας το κείμενο απο την Μαμά ετών 36 για τον Κωστή Παλαμά και τον έρωτά του, σκέφτηκα τι θα διάλεγα εγώ για να πω, τον έρωτα να τραγουδήσω και εκείνη που αγαπώ απο την αρχή να υμνήσω; Μάλλον δεν δυσκολεύτηκα πολύ… το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν ο Καβάφης… Δεκέμβριος του 1903…

Kι αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω
αν δε μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια·
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στη ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατάω μες στο μυαλό μου,
ημέρες του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου
ταις λέξεις και τις φράσεις μου πλάθουν και χρωματίζουν
εις όποιο θέμα κι’ αν περνώ, όποιαν ιδέα κι’ αν λέγω.

Όμως μια στιγμή ακόμα έφτανε για να πω, πως τον έρωτα για να υμνήσω, μονάχα ένα είχα να πω, μονάχα ένα να διαβάσω, τον έρωτα μου για να πω, τον έρωτα να περιγράψω…Ερωτόκριτος.Είναι ένα από τα αριστουργήματα της ελληνικής λογοτεχνίας, Ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ανήκει στην κατηγορία των επικών ποιημάτων, γράφτηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο και αποτελείται από 10 χιλιάδες στίχους, σε πέντε μέρη. Το όνομά του το έχει πάρει από τον Ερωτόκριτο, το κύριο πρόσωπο του έργου, το οποίο υποδηλώνει αυτόν που έχει βασανισθεί από τον έρωτα.
Αποσπάσματα από το ποίημα έχουν μελοποιηθεί από πολλούς κατά καιρούς και τα τραγουδούν στην Κρήτη, με ποιο γνωστό αυτό του Νίκου Ξυλούρη.

 

Και ένα άλλο απόσπασμα από τον αγαπημένο μου ξάδερφο Κώστα… Το δεύτερο μέρος του τραγουδιού είναι μια συνήθεια που έχουν στην Κρήτη να κολλούν μετά τον Ερωτόκριτο κάποιο άλλο τραγούδι. Το συγκεκριμένο είναι σε στοίχους ενός από τους μεγαλύτερους ίσως μουσικούς της Κρήτης του Κώστα Μουντάκη και οι κοντυλιές είναι παραδοσιακές.

http://www.fileden.com/files/2007/12/30/1669636/01%20Track%201.wma

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »

2 Σχόλια »

All you need is love

love love love

Shush your Mouth's Blog

This is my truth, now show me yours

Stefanos Skarmintzos

Ψήγματα Ιστοριας Bits of History

jgalanis

Just another WordPress.com site

HELLYWOOD

by MiltosTr

Disconnect

Σκέψεις και ιδέες για έναν κόσμο συνεχώς συνδεδεμένο.

White Shadows

Antithesis

Λαϊκιστής

"Οι καιροί ου μενετοί" Θουκυδίδης

Oxtapus

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ,ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ

Βίκυ Παπαπροδρόμου: ό,τι πολύ αγάπησα (ποίηση, πεζογραφία & μουσική)

Μ' αρέσουν τα ποιήματα που ζουν στο δρόμο, έξω απ' τα βιβλία: αυτά που τουρτουρίζουν στις γωνιές κι όλο καπνίζουν σαν φουγάρα· που αναβοσβήνουν, μες στη νύχτα, σαν Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια... [Νίκος Χουλιαράς]